Face Shield یا همان شیلد محافظ صورت یکی از وسایلی است که جهت حفاظت از بدن انسان در برابر آلودگی‌های میکروبی و ویروسی و شیمیایی ساخته شده است. از شیلد محافظ صورت در دنیای امروز برای پیشگیری از بیماری کرونا و آنفولانزا استفاده می‌شود. این محصول بسیار بهتر از ماسک عمل می‌کند و حتی طریقه‌ی استفاده از آن نیز راحتتر می‌باشد. بیشترین قشری که امروزه از Face Shield استفاده می‌کنند، کادر درمانی و کارکنان بیمارستان هستند. امروزه ویروس کرونا در جهان در حال گسترش می‌باشد.دغدغه‌های زیادی را برای مردم ایجادکرده است. یکی از آنها راه‌های پیشگیری و محافظت شخصی برای جلوگیری از انتقال ویروس است. در این مقاله قصد داریم نحوه ساخت Face Shield با استفاده از دستگاه لیزر و مزیت‌های ساخت آن بوسیله‌ی دستگاه لیزر برش را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین در ادامه توضیح می‌دهیم که چرا استفاده از شیلد بسیار بهتر از سایر روش‌هاست.

مزیت های ساخت Face Shield با استفاده از دستگاه لیزر 

  • از دستگاه برش لیزر می‌توان برای تولید محصولات مختلف بهره گرفت.

در ابتدا باید ذکر کنیم که گستره‌ی فعالیت دستگاه لیزر برش بسیار گسترده است. این خود دلیل روشنی است که هرگونه برش و طرح دلخواه را در هر اندازه‌ای که دوست دارید می‌توانید، ایجاد کنید.

  • دستگاه برش لیزری قابل استفاده بر روی مواد مختلف است.

برای دستگاه برش لیزری فرقی نمی‌کند که ماده‌ی موردنظر شیشه باشد یا پلاستیک یا پارچه و یا حتی فلز! این دستگاه به راحتی هر ماده‌ای را برش می‌دهد.

  • دستگاه برش لیزری نسبت به سایر روش‌ها برش های دقیق تری انجام می‌دهد.

این مورد از مهم‌ترین خصوصیات دستگاه لیزر برش است. چرا که در کنار سرعت فوق‌العاده، برشهایی با دقت عالی را ایجاد می‌کند. مزیت آن هم در این است که باعث می‌شود کمترین دور ریز را از مواد اولیه‌تان داشته باشید. همچنین سطح برش خورده نیز بسیار صاف و صیقلی خواهد بود.

  • در برش لیزری نیازی به دخالت مستقیم نیست.

در امر برش با دستگاه برش لیزری نیازی به اپراتور نیست و با برنامه‌ریزی دستگاه به راحتی می‌توانید برشها را روی مواد بزنید.

  • دستگاه برش لیزری انرژی کمی مصرف می‌کند.

این دستگاه کمترین میزان برق مصرفی را نسبت به روش‌های مشابه‌اش مصرف می‌کند.

ساخت face shield با دستگاه لیزر

اجزای تشکیل دهنده‌ی یک شیلد محافظت صورت

شیلد محافظ صورت از سه قسمت تشکیل می‌شود. سایبان، تسمه و پیشانی بند که تمامی این قسمت‌ها را به وسیله‌ی دستگاه برش لیزری می‌توانید ایجاد کنید. در ادامه توضیح می‌دهیم که هریک از این قسمت‌ها باید از چه موادی باشند.

 سایبان:

سایبان یا همان طلق محافظ، مهمترین قسمت شیلد به حساب می‌آید. جنس طلق مورد استفاده بسیار مهم است. چون جنسهای نامرغوب به راحتی شکسته و خراب می‌شوند. در نتیجه کیفیت محصول شما پایین می‌آید و نیازمند هزینه‌ی مجدد است. بهترین ماده‌ی مصرفی برای تولید سایبان، پلی کربنات با ضخامت ۵/۰ میلی‌متر است. از مزیت‌های استفاده از این ماده می‌توانیم به انعطاف پذیری بالای آن در کنار ضد خش بودن و مقاومت در برابر حرارت در کنار شفافیت بالا اشاره کنیم. همچنین این ماده به راحتی توسط دستگاه برش لیزر، برش داده می‌شود.

پیشانی بند:

برای ساخت این بخش از شیلد هم می‌توانید از همان طلقی استفاده کنید که سایبان را ساختید. با این تفاوت که ضخامت آن 7/7۵ میلی‌متر باشد.

تسمه:

برای ساخت تسمه یا همان کشی که به پشت سر شما قرار گرفته و طلق را نگه می‌دارد، می‌توانید از سیلیکون استفاده کنید. سیلیکون را هم می‌توانید با دستگاه لیزر، برش دهید. استفاده از سلیکون بسیار بهتر از کش است. پس از برش تمامی قطعات توسط دستگاه لیزر، از روی الگو، سوراخ‌هایی برای مونتاژ قطعات وجود دارد که به راحتی می‌توانید قسمتهای مختلف را به هم وصل کنید.  تمامی این کارها کمتر از ۵ دقیقه وقت شما را خواهد گرفت. در نتیجه یک شیلد محافظ خواهید داشت که با اطمینان خاطر می‌توانید از آن برای جلوگیری از بیماری‌های واگیر استفاده کنید.

مزیت استفاده از شیلد محافظ صورت

  • در فصل گرما استفاده از ماسک بسیار خسته کننده و آزار دهنده است.

درحالی که از شیلد می‌توان طولانی مدت استفاده کرد. همچنین برای کسانی که با ماسک سخت تنفس می‌کنند، استفاده از شیلد راحت‌تر است.

  • از اکثریت ماسک‌ها بیشتر از یک یا دوبار می‌توان استفاده کرد.

در حالی که طلق سایبان را شما می‌توانید ضدعفونی کرده و بارها مورد استفاده قرار دهید.

  • زمانی که فردی از شیلد صورت استفاده می‌کند، دیگر نمی‌تواند بینی یا صورت خود را لمس کند و خود این موضوع باعث جلوگیری از انتقال بیماری خواهد شد.

ساخت فیس شیلد با دستگاه لیزر

چگونه شیلد را ضدعفونی کنیم؟

روشهای مختلفی برای تمیز و ضدعفونی کردن شیلد صورت وجود دارد. شما می‌توانید در یک لگن مایع ضدعفونی کننده ریخته و شیلد را درون آن غوطه ور کنید. همچنین راه دیگری که می‌توانید به وسیله‌ی آن شیلد را تمیز کنید، استفاده از اسپری ضدعفونی‌کننده است. در این مقاله ما نحوه‌ی ساخت Face Shield توسط دستگاه لیزر را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین ذکر کردیم که چرا استفاده از دستگاه لیزر برش روش بهتر و کارآمد‌تری نسبت به سایر روش برای تولید این محصول است. شما با دانلود فایل برش Face Shield ، می‌توانید شروع به ساخت اولین محافظ صورت با دستگاه لیزر خود کنید. نوین تاک سازنده‌ی انواع دستگاه‌های لیزر برش می‌تواند تجربه‌ی خود را برای خرید این دستگاه‌ها‌ی پرکاربرد در اختیار شما بگذارد. در صورتی که نظر و پیشنهادی در مورد این مقاله دارید، بسیار خوشحال می‌شویم تا آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

جهت مونتاژ شیلد صورت می‌توانید از فایل‌های زیر استفاده نمایید:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *