جوشکاری به وسیله دستگاه‌ های جوش لیزری امروزه از مدرن‌ترین و بروزترین روش‌های جوشکاری در این صنعت می باشد. درواقع تکنولوژی نوین این دستگاه‌های مدرن در صنعت لیزر موجب شده‌است سایر روش‌های جوشکاری برکنار شوند و روش جوشکاری لیزری به وسیله مجهز ترین دستگاه‌های لیزر جایگاه ویژه‌ای در صنایع مختلف پیدا کند. در ادامه جهت بررسی کاربرد دستگاه جوش لیزری در صنایع گوناگون با ما همراه باشید.

اگر بخواهیم مختصری در مورد دستگاه ‌های جوش لیزر توضیح دهیم به‌اختصار می‌توانیم بگوییم که دستگاه‌های جوش لیزر توانایی و قابلیت جوش و اتصال انواع فلزات را به بهترین شکل ممکن آن با سرعت، دقت و کیفیتی مثال زدنی دارند.

طراحی لیزر در این دستگاه ‌های مدرن با کارآیی فوق‌العاده همانند لیزر فایبر دستگاه ‌های برش لیزری است البته با تفاوت عملکرد و خروجی نتیجه کار. درواقع در دستگاه ‌های جوش لیزر اشعه لیزر فایبر با سرعت و کیفیت بسیار بالا و متمرکز شدن آن در یک نقطه و ایجاد جوش بسیار نازک، عمیق و پرشتاب عملیات اتصال و جوشکاری قطعات را با سرعت بسیار بالا اجرا می‌کند.

کاربرد دستگاه‌ جوش لیزری

دستگاه‌ های جوش لیزر جهت اتصال و جوش دادن انواع فلزات همچون آهن، آلومینیوم، استیل، مس، نیکل، قلع، روی، نیوبیوم، کرم، طلا، نقره و بسیاری از فلزات دیگر به کار برده می‌شوند.

همچنین دستگاه‌ های جوش لیزر علاوه‌بر جوش دادن انواع فلزات قابلیت جوش دادن و اتصال ۲ فلز مختلف و ناهمگون همچون مس-نیکل، مس-تیتانیوم، مس-برنج، مس-فولاد کم کربن و نیکل-تیتانیوم را به بهترین شکل ممکن آن دارند.

عملکرد دستگاه ‌های جوشکاری لیزری

درواقع در دستگاه‌ های جوشکاری لیزری در برخورد اشعه لیزر با طرفین اتصال قطعات و تولید پرتوی باریک و پرقدرت متمرکز به طرفین قطعات موجب ذوب کردن آن‌ها و تشکیل حوضچه جوش عملیات اتصال و جوش قطعات اجرا می شود. از مهم‌ترین و برترین مزایای دستگاه‌های جوش لیزری این است که تمامی عملیات جوش، انجماد و ذوب فلزات در کوتاه‌ترین زمان ممکن یعنی در چند میکروثانیه اجرا می‌شود به‌همین خاطر نیز واکنشی بین اتمسفر و فلز مذاب انجام نمی‌شود‌، در نتیجه در بسیاری از قطعات به‌استثنای آلیاژ تیتانیوم نیازی به گاز محافظ نمی باشد.

کاربرد دستگاه ‌های جوش لیزر در صنایع

دستگاه ‌های جوش لیزری با توجه به کاربرد متنوع آن ها در صنایع گوناگون مورد استقبال صاحبان صنعت های فراوانی قرار گرفته اند، که از جمله این صنایع می‌توان به صنعت تجهیزات پزشکی، صنعت طلاسازی و جواهرسازی، ساخت تجهیزات صنایع غذایی، صنعت ارتباطات موبایل، صنایع خودروسازی و ساخت لوازم خودرو، صنعت هواپیماسازی، صنعت کشتی‌سازی، ساخت ماشین‌آلات دقیق، صنعت الکترونیک و ساخت قطعات الکترونیک، ساخت قاب عینک، ساخت کالاهای تزئیناتی و سوغاتی و …. اشاره کرد.

درواقع انواع دستگاه‌های جوش لیزر و روش‌های متفاوت و متنوعی در این صنعت وجود دارد که هر کدام متناسب با صنعت و حرفه هر کسب‌وکار به کار برده می‌شوند.

به عنوان مثال از انواع روش‌های جوشکاری لیزری می توان به جوشکاری لیزری خطی و جوشکاری لیزری نقطه ای اشاره کرد که هرکدام کاربردهای خاص و متفاوتی دارند از جمله:

۱جوشکاری لیزری خطی

از این روش جوشکاری جهت مونتاژ قطعات اتومبیل، ساخت قطعات الکترونیک، ساخت باتری، ساخت موتور و ویبرال موبایل، اتصال وسایل پزشکی، ساخت وسایل مخابراتی، اتصال ورقه‌هایی با ضخامت ۱ میلی‌متر و اتصال ضخامت فولاد بکار برده شده در خودرو استفاده می‌شود.

۲جوشکاری لیزری نقطه ای

 از این روش جوشکاری نیز در کارهای بسیار کوچک، حساس و ظریف مثل تعمیر و اتصال طلا و جواهر در صنعت جواهرسازی و طلاسازی و اتصال قطعات بسیار ریز الکترونیکی و … به کار برده می‌شود.

درنتیجه توصیه می‌شود به‌هنگام خرید دستگاه جوش لیزر مورد نیاز خود حتماً با انواع روش‌های جوشکاری و انواع دستگاه‌ های متناسب با هر روش و کسب‌وکار آشنا شوید و با در نظر گرفتن ویژگی‌های آن‌ها دستگاه جوش لیزر متناسب با نیاز و کسب‌وکار و بودجه خود تهیه نمایید تا کارایی و نتیجه دلخواهتان را بدست آورید.

مزایای دستگاه‌های جوش لیزری

از مزایای بی شمار دستگاه های جوش لیزری میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سرعت و دقت بی نظیر اتصال
  • هزینه بسیار کم تعمیر و نگهداری
  • جوشکاری آسان و منعطف
  • بازدهی بالا و کیفیت فوق‌العاده

قیمت دستگاه جوش لیزری

انواع دستگاه ‌های جوش لیزر متناسب با بودجه شما عزیزان در شرکت نوین تاک لیزر موجود می‌باشد. درواقع بسته به نیاز و نوع کسب‌وکار شما عزیزان هزینه دستگاه می‌تواند متغیر باشد. به‌عبارتی هر چه توان و قدرت دستگاه جوش لیزر بیشتر باشد درنتیجه قیمت بالاتری نیز خواهد داشت.

به‌طورکلی به‌هیچ‌عنوان نگران هزینه‌های خود نباشید زیرا انواع دستگاه‌های مجهز و به‌روز جوش لیزر متناسب با نیاز و کسب‌وکار شما عزیزان در شرکت نوین تاک لیزر موجود می‌باشد. توصیه می شود پیش از اقدام به خرید مقاله راهنمای خرید دستگاه جوشکاری لیزری را مطالعه نمایید.

شرکت نوین تاک لیزر با چند دهه سابقه معتبر و درخشان خود در تولید وارد کردن انواع دستگاه‌های لیزر به کشورمان گامی مؤثر و موفق در جهت پیشرفت صنعت کشورمان برداشته است. اگر در حرفه‌ی جوشکاری فعالیت دارید و نیاز به یک دستگاه جوش لیزر با کارآیی فوق العاده دارید با اطمینان با شماره‌تلفن‌های ما تماس بگیرید و دستگاه جوش لیزر مورد نیاز کسب‌وکار خود را از این شرکت معتبر تهیه نمایید.

همچنین در رابطه با نصب و کار با دستگاه تکنسین‌های مجرب ما راهنمایی‌های لازم را به شما عزیزان ارائه خواهند داد.

مشخصات بدون اطلاع قبلی قابل تغییر است.

3 دیدگاه

  • چقدر دستگاه های مفید و پرکاربردی هستند. با کیفیت و سرعتی که دارن به نظر من روش جوشکاری لیزری خیلی زود جای روش های دیگه جوشکاری رو خواهد گرفت.

    • سلام و وقت بخیر
      با توجه به کیفیت، دقت و سرعت انواع دستگاه های جوشکاری لیزری فرمایشات شما دوست عزیز به دور از انتظار نخواهد بود.

    • سلام و وقت خیر
      با توجه به سرعت، دقت و کیفیت انواع دستگاه های جوش لیزر فرمایشات شما دوست عزیز به دور از انتظار نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *